Stillingsbeskrivelse

Vi styrker nå arbeidet med innkjøp, leverandørstyring og kategoriledelse for flere forretningsområder for å møte kommende investeringer og behov. Vi ser etter nye medarbeidere med et brennende engasjement for det grønne skiftet, anskaffelser, kategoriledelse og leverandørstyring.

Vi søker en anskaffelsesrådgiver til det nyetablerte forretningsområdet Teknologi og Transformasjon. Forretningsområdet ligger under avdelingen Innkjøp og Leverandørstyring som har ansvar for strategi, prosesser og verktøy for anskaffelser, og leder anskaffelser på tvers av selskapet. Stillingen har tilhørighet i seksjon for IT og Digitalisering som har ansvar for innkjøp av alle IT og FOU anskaffelser for Statnett. Typiske innkjøp i denne seksjonen innbefatter blant annet; IT systemer, IT varekjøp, IT konsulenter, og FOU anskaffelser.

Statnett er til stede over hele landet. Arbeidssted for denne stillingen vil være ved et av våre kontorer i Oslo, Trondheim, Sunndalsøra, Alta eller Sandnes.

  • Arbeidsgiver: Statnett
  • Stillingstittel: Anskaffelsesrådgiver
  • Frist: 13.08.2024
  • Ansettelsesform: Fast
  • Sted: Oslo, Sandnes, Sunndalsøra, Trondheim eller Alta
  • Søk via Webcruiter

Hos oss får du

Om arbeidsgiveren

Statnett er ansvarlig for å bygge, drifte og vedlikeholde det norske kraftsystemet. Vi er et statsforetak eid av staten ved Energidepartementet.Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen gjennom drift, overvåking og beredskap døgnet rundt. Vi skal også legge til rette for å realisere Norges klimamål, og for verdiskapning for våre kunder og samfunnet. Våre verdier er: Vi leverer, vi har mot og vi gjør det sammen.