Stillingsbeskrivelse
Vi søker etter deg som kan hjelpe oss i arbeidet med å bygge fremtidens kraftsystem. Som prosjektplanlegger i Statnett vil du få ansvaret for å planlegge og følge opp fremdrift for ett eller flere prosjekter. Du motiveres av å ha en aktiv og ledende rolle i arbeidet med å vedlikeholde og videreutvikle fag, prosess og verktøy for prosjektplanlegging i Statnetts Nettanleggsportefølje.
Stillingen vi nå rekrutterer til har organisatorisk tilhørighet i teamet for Prosjektplanlegging og fremdriftsstyring under seksjon Prosjekt- og Driftstøtte i avdeling for Prosjektledelse. Vi har et stort fagmiljø innenfor de tradisjonelle prosjektstyringsdisiplinene (prosjektplanlegging, prosjektcontrolling og kostnadsestimering/risiko/kvalitet i prosjekt) og ønsker å levere godt kvalifiserte medarbeidere til prosjektene for å sikre beste praksis innenfor de fagdisiplinene vi har ansvar for.
Som prosjekt- eller porteføljeplanlegger i Statnett vil du ha en sentral rolle i planlegging og oppfølging av prosjekter. Du vil være en aktiv pådriver for god fremdriftsstyring og risikostyring, samtidig som du sikrer forankring av fremdriftsplaner i prosjektene. En viktig del av jobben vil være å sørge for at planlegging og rapportering er godt integrert i prosjektgjennomføringen, inkludert anskaffelser, kontraktsstyring og endringshåndtering. I tillegg vil du bidra til utvikling og optimalisering av prosjektplanlegging i Statnett, med et helhetlig blikk på både prosjekt- og driftsmiljøet.
Arbeidssted for stillingen vil være ved et at Statnetts kontorer i; Oslo, Trondheim, Sandnes, Sunndalsøra eller Alta.
Høres dette spennende ut? Meld din interesse i dag!
- Arbeidsgiver: Statnett SF
- Stillingstittel: Prosjektplanlegger
- Frist: 22.04.2025
- Ansettelsesform: Fast
- Sted: Oslo, Trondheim, Sandnes, Sunndalsøra eller Alta